Városlista
2025. szeptember 7, vasárnap - Regina

Hírek

2012. Augusztus 04. 05:00, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség Kép: OrientPress Hírügynökség / archívum

Nincs üzemeltetője a felújított vasútállomásoknak

Nincs üzemeltetője a felújított vasútállomásoknak

Nem talál üzemeltetőt a MÁV a Budapest-Székesfehérvár vonalon felújított állomásaihoz - értesült a hirado.hu. Igyekeztek megállapodni az önkormányzatokkal, ők azonban ha akarnák, akkor sem vállalhatnák a feladatot.

A graffitisek már összefirkálták a falakat, leülni csak a tűző napon lehet, több mosdót pedig üzemeltető híján egyáltalán nem használhatnak az utasok. Mindez a Velencei-tó melletti felújított vasútállomásokon. A Budapest és Székesfehérvár közötti vonalat uniós pénzből újítják fel, elvileg az állomásokkal már végeztek. A MÁV át is vette az épületeket, de nem talál üzemeltetőt – számolt be az m1 Híradója.

Tucatnyi falfirka található a velencefürdői vasútállomáson. Az utasok is elégedetlenek: csak itt a tűző napon tudnak leülni a padokra, a mosdót pedig egyáltalán nem használhatják.

Ugyan a mosdó zárva van, a kilincset viszont már most letörték. Öt hónapja vette át a MÁV a megálló épületét, üzemeltetőt azonban még mindig nem sikerült találnia.

'Igyekeztünk megállapodni az önkormányzatokkal, hogy üzemeltessék az állomásokat, ez sajnos nem járt sikerrel, illetve kerestünk vállalkozókat, akik az üzemeltetnék a mellékhelyiségeket, de sajnos erre sem volt jelentkező' – mondta Hackl Mónika, a MÁV Zrt. szóvivője.

Velence polgármestere szerint azonban az önkormányzat, még ha szeretné, akkor sem láthatná el ezt a feladatot.

Törvény tiltja, nem is vehet át állomást egyetlen egy önkormányzat sem, mert az a MÁV üzemterülete. És nincs olyan önkormányzat ma Magyarországon, amelyik önként átvenne olyan objektumot, aminek nincs meg a biztonsági rendszere – tette hozzá Oláhné Surányi Ágnes, Velence polgármestere.

A felújításért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. ugyan tervezett kamerákat a vasútvonalra, azok azonban csak 2014-től működhetnek.

A Budapest Székesfehérvár vasútvonal felújítása 2009-ben kezdődött. A 80 százalékos uniós támogatással összesen 181 milliárd forintból készül el.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Szeptember 06. 09:15, szombat | Belföld

Szijjártó Péter: Magyarország azért vásárol orosz kőolajat, mert nincs más lehetősége

Magyarország azért vásárol nyíltan orosz kőolajat, mert nincsen más lehetősége, míg más európai országok azért vásárolnak titokban, kerülőúton orosz kőolajat, mert az olcsóbb

2025. Szeptember 05. 07:59, péntek | Belföld

Szijjártó Péter elutasította lengyel kollégája, Radoslaw Sikorski újabb bírálatát

A magyar külügyminiszter szerint nem \"játszik más csapatban\"!